Το James Webb γιορτάζει ένα χρόνο λειτουργίας με μια νέα εντυπωσιακή εικόνα

Η πρώτη επετειακή εικόνα από το διαστημικό τηλεσκόπιο James Webb, εμφανίζει τη γέννηση αστεριών όπως δεν την έχουμε ξαναδεί. Απεικονίζεται το σύμπλεγμα νεφών Rho Ophiuchi, η πλησιέστερη περιοχή αστρογένεσης στη Γη.

Είναι ένα σχετικά μικρό, ήσυχο αστρικό φυτώριο, κάτι που δεν αποτυπώνεται στην νεα χαοτική εικόνα από το Webb. Πίδακες που εκρήγνυνται από νεαρά αστέρια, διασχίζουν το πεδίο προσκρούοντας στο περιβάλλον διαστρικό αέριο και φωτίζοντας το μοριακό υδρογόνο, που φαίνεται με κόκκινο χρώμα. Μερικά αστέρια εμφανίζουν την ενδεικτική σκιά ενός περιαστρικού δίσκου, περιοχές σχηματισμού μελλοντικών πλανητικών συστημάτων.

Τα νεαρά αστέρια στο κέντρο πολλών περιαστρικών δίσκων, είναι παρόμοια σε μάζα με τον Ήλιο ή μικρότερα. Το πιο βαρύ σε αυτή την εικόνα είναι το αστέρι S1, το οποίο εμφανίζεται ανάμεσα σε μια λαμπερή κοιλότητα που δημιουργεί με τους αστρικούς ανέμους του, στο κάτω μισό της εικόνας. Το πιο ανοιχτόχρωμο αέριο που περιβάλλει το S1 αποτελείται από πολυκυκλικούς αρωματικούς υδρογονάνθρακες, μια οικογένεια μορίων με βάση τον άνθρακα που είναι από τις πιο κοινές ενώσεις που βρίσκονται στο διάστημα.

Το πρώτο έτος λειτουργίας του Webb σε εικόνες