Το γεμάτο κρατήρες φεγγάρι του Δία, η Καλλιστώ

Jupiter_s_cratered_moon_Callisto

Το σημαδεμένο αντικείμενο που απεικονίζεται εδώ είναι η Καλλιστώ, το δεύτερο μεγαλύτερο φεγγάρι του Δία. Αυτή η εικόνα λήφθηκε τον Μάιο 2001 από το διαστημικό σκάφος Galileo της NASA, το οποίο μελέτησε τον Δία και τα φεγγάρια του από το 1995 μέχρι το 2003.

Παρατηρήστε την διέλευση του αστεροειδή 2004 BL86 την Δευτέρα 26/1

20150125a

Την Δευτέρα 26 Ιανουαρίου ο αστεροειδής 2004 BL86 με διάμετρο περίπου 500 μέτρα, θα πλησιάσει την Γη σε απόσταση περίπου τριπλάσια της απόστασης Γης – Σελήνης (1.2 εκατομμύρια χιλιόμετρα), χωρίς να υπάρχει οποιαδήποτε πιθανότητα σύγκρουσης.

Zero Robotics 2014: Δεύτερη θέση για τη συμμαχία της Ελληνικής ομάδας

20150121a

Αντλώντας έμπνευση από την αποστολή Rosetta της ESA και την επερχόμενη αποστολή της NASA OSIRIS-Rex, δόθηκε την περασμένη Παρασκευή στους φιναλίστ των Zero Robotics η αποστολή να προσομοιώσουν την απεικόνιση ενός εικονικού αστεροειδή στο Διεθνή Διαστημικό Σταθμό.

«Ένα ταξίδι στο σύμπαν για μικρούς και μεγάλους»

1280px-Andromeda_Galaxy_(with_h-alpha)

Το πρόγραμμα παρουσιάσεων του Ομίλου Φίλων Αστρονομίας Θεσσαλονίκης στις Περιφερειακές Βιβλιοθήκες του Δήμου Θεσσαλονίκης στο πλαίσια του Προγράμματος «Ένα ταξίδι στο σύμπαν για μικρούς και μεγάλους».

Σεληνιακό Ημερολόγιο

Σεληνιακό Ημερολόγιο 2015

Το σεληνιακό ημερολόγιο για το 2015, όπου σημειώνονται οι σεληνιακές και ηλιακές εκλείψεις του έτους:

Προετοιμασία για ένα χτύπημα από αστεροειδή

Trace_of_an_alien_visitor

Η ESA και οι εθνικές υπηρεσίες αντιμετώπισης καταστροφών έκαναν πρόσφατα ασκήσεις ετοιμότητας για το πώς θα αντιδράσουν εάν ανακαλυφθεί ποτέ ότι ένας απειλητικός διαστημικός βράχος είναι σε τροχιά σύγκρουσης με τη Γη.